verabert.reismee.nl

Granada, Albayzin en de kathedraal

Na het ontbijt ben ik eerst verder gegaan met het plaatsen van het verhaal op de website, dat gaat namelijk vrij traag met mijn tablet.

We gaan om 11 uur met de bus naar het centrum. Bij de chauffeur kopen we een chipkaart met 5 euro reis tegoed, deze kaart kun je voor meerdere personen tegelijk gebruiken. Je hoeft alleen maar in te checken, als je overstapt ook. Het lijkt heel handig.

In het centrum gaan we eerst naar de toeristeninfo en dan gaan we met een minibus naar de wijk Albayzin, de oude Moorse wijk. Daar zijn de straatjes te smal voor grote bussen. Het is er ook erg heuvelachtig maar wel heel leuk. We starten onze wandeling bij de kerk van San Nicolas. Vanaf het plein ervoor heb je een schitterend uitzicht op het Alhambra aan de overkant van de rivier de Dario.

We lopen een hele tijd door de wijk en zien echt super smalle en super stijle straatjes, heel leuk maar ook heel vermoeiend. Uiteindelijk belanden we op een gezellig terras waar we lekker eten. Daarna lopen we terug naar het centrum en bezoeken we de kathedraal. We krijgen daar een gratis audiogids mee. Wat een grote kathedraal is het met enorm brede pilaren.

Na deze bezichtiging lopen we nog wat rond en genieten van een ijsje. Vervolgens kopen we wat broodjes en gaan we weer terug naar ons appartement. Daar zet ik de wasmachine aan zodat alles weer schoon is.