verabert.reismee.nl

Van Ronda naar Granada

Vandaag gaan we al weer verder naar Granada, wat gaat zo'n vakantie toch snel. Na het ontbijt nemen we de bagage mee naar beneden en laten die achter bij de receptie. We gaan nog even aan de wandel in Ronda. We willen namelijk nog een bezoek brengen aan het paleis en aan de Moorse Baden.

Het paleis blijkt pas om 11 uur open te gaan maar voor de Moorse Baden zijn we precies op tijd, 10.00 uur. We zijn dan al een heel eind naar beneden gelopen, richting de oude brug. Dat blijkt dan niet de eerste brug te zijn, want er is nog een oudere - iets lager en iets op. We bezoeken op ons gemak de Moorse Baden, die ernog opmerkelijk compleet uit zien - ook wordt er een leuke animatie film vertoond (helaas in het Spaans maar je kunt niet alles hebben).

We lopen dan over de oudste brug terug naar ons hotel om de bagage op te halen. Een flinke klim en we lopen ook door de Jardins de Forestiere, aangelegd door de Fransman Jean Claude Forestier in 1912. Vandaar de naam hiervan.

Met de bagage gaan we naar de parkeergarage en rijden we weg uit Ronda - het is inmiddels half 12 geworden en gaan we naar Granada, grotendeels over de grote weg. Het is wel duidelijk zondag, want het is rustig op de weg dus de reis loopt voorspoedig. Na enkele rustpauzes bereiken we Granada maar we kunnen het juiste adres niet vinden. Na wat telefoontjes en sms'jes met onze gastvrouw Irene staan we snel voor de goede deur. Het was gewoon om de hoek.

De moeder van Irene heet ons hartelijk welkom en laat ons het appartement zien. Het is een abasement appartement met een slaapkamer met 2-persoonsbed, een afgescheiden stukje van de kamer waar 2 1-persoonsbeddden staan, een klein zitje en een soort barretje waar we aan kunnen eten.

De badkamer is klein maar fijn en we hebben zelfs een soort binnenplaatsje. We zullen hier in ieder geval geen last van de zon krijgen, want die komt hier niet binnen. We krijgen uitleg over de kaart, waar we verblijven en met welke bus we naar het centrum kunnen.

We gaan dan ook snel naar het centrum naar de toeristeninfo om leuke tips over Granada te vragen. Helaas blijkt de toeristeninfo op zondag gesloten te zijn. We lopen nog wat rond en eten een lekker ijsje. Dan besluiten we terug te gaan naar het appartement en lopen dan door een winkelstraat waar we lekker wat stokbrood kopen. Even later stappen we op de bus en rijden we terug naar ons appartement -een ritje van ongeveer 12 minuten. De rest van de avond houden we het rustig.

johan

Genieten en gewoon blijven schrijven hoor, ik lees het wel. Groetjes weer. Johan.