verabert.reismee.nl

Van Cabia naar Sevilla

Eerst nog even wat vertellen over gisteren. Zoals ik al zei begon de dag met wat regen maar het klaarde al snel op. Het bleef wel wat wisselvallig en toen we bij de grens van Spanje kwamen trok het steeds meer dicht en ging het zelfs behoorlijk regenen. De bergen zijn daar wel spectaculair met heel veel tunnels – ik ben vergeten ze te tellen maar het waren er zeker 20 van 150 – 3500 meter lengte. Zeker geen saaie rit dus. Toen we uit de bergen waren klaarde het weer op en bij het hotel was het weer prima weer, alleen was het toen inmiddels donker.

Vanmorgen zijn we om 7 uur opgestaan en na een kopje koffie/thee met een croissant zijn we op weg gegaan voor de laatste etappe, ruim 700 km. Het is nog erg fris en alle ramen zijn nat. Gelukkig gaat de zon al snel schijnen en wordt het al snel warmer. Het grootste deel van de reis zien we een weinig veranderlijk landschap, bruin gras – boompjes – heuvelachtig gebied. Maar een klein deel gaat weer door bergen heen en dat is toch wel veel leuker om te rijden. Onderweg zien we grote stapels met strobalen langs de weg staan – ik vraag me af hoe je dat droog houdt.

Als we nog 2 uur te rijden hebben bel ik even naar onze gastvrouw Maria om te zeggen dat we er rond half 4 zullen zijn. Ik krijg een man aan de lijn, die gelukkig op de hoogte is.
Onze navigatie brengt ons precies op de juiste plek – een beetje uit het centrum vandaan maar het voordeel is dat de auto gratis voor de deur kan staan.

Het is een keurig appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers en verder alles wat we nodig hebben. Helaas geen wifi, zodat jullie de verhalen van Sevilla waarschijnlijk pas over een paar dagen krijgen – mogelijk lukt het ergens met gratis wifi om het te versturen anders nog even geduld dus.

Om half 5 gaan we richting het centrum van Sevilla – het is inmiddels 32 graden dus goed warm. Maar we klagen niet hoor – beter nat van het zweet dan van de regen. Het blijkt wel wat langer lopen dan de 20 minuten die Maria ons vertelde dushalverwege pakken we de metro – met hulp van een medewerker hebben we een metrokaartje voor 2 personen voor 2 dagen- lekker makkelijk dus.

In het centrum aangekomen is het gezellig druk en het eerste wat we doen is een lekker ijsje kopen – helaas lang niet zo lekker als in Rome – maar we genieten er van. Dan gaan we een beetje de boel verkennen zodat we een beetje kunnen plannen wat we de komende dagen gaan doen. Uiteraard genieten we ook van een welverdiend glas bier op een terrasje en dan wandelen we verder. Het toeristenburo is nog open – inmiddels is het half 7 – en we krijgen nog wat extra informatie.

Dan wandelen we naar de andere kant van de rivier – daar is de zigeunerwijk. Jammer genoeg is het daar erg stil op straat – we bewonderen wel de mooie oude huizen met de balkonnetjes. Inmiddels zijn onze benen best wel moe – ook van de warmte natuurlijk - en we hebben ook de reis al achter de rug.

We gaan dus met de metro terug naar ons appartement, maar als we uitstappen hebben we geen idee waar we nu precies staan. Gelukkig helpt een aardige Seviliaan ons een beetje op weg en uiteindelijk zitten we vlak bij ons appartement op een terrasje te genieten van heerlijk koud bier en lekker eten.

Om half 10 zijn we terug in het appartement, waar we na een heerlijk bad op bed gaan ligen en het verder voor gezien houden – natuurlijk niet nadat ik dit verslag gemaakt heb.