verabert.reismee.nl

Van het eiland Møn weer naar huis

Ik vertelde dat we het gisterenavond rustig aan zouden doen. Dat is niet helemaal uitgekomen. We zijn namelijk op de koffie geweest bij een oud-collega van mij, Marcel van Halm, die ongeveer 2 km terug op een camping stond. We wisten wel, dat we allebei naar Denemarken gingen en hadden afgesproken elkaar af en toe te bellen. En laten we nu allebei gisterenmiddag op het eiland Møn zijn aangekomen. En als je dan zo dicht bij elkaar zit, da ga je bij elkaar op de koffie. Grappig hoor.

Vanmorgen hebben we na het ontbijt ons bed weer afgehaald, dat werd namelijk van ons verwacht. We zijn daarna naar Møns Klint gereden en hebben daar eerst een wandeling gemaakt boven de krijtrotsen. Dan zie je er niet zo heel veel van, dus we hebben de stoute schoenen maar aangetrokken en zijn alle traptreden – 490 – naar beneden gelopen. Dat gaat nog wel, maar het is zeker de moeite waard. Naar boven is uiteraard iets minder ontspannen, maar ja je moet er wat voor over hebben om wat te zien.

Na deze inspannende tocht zijn we richting de veerboot naar Puttgarden gereden. Het is een beetje een risico als je niet hebt gereserveerd, want misschien moet je lang wachten. Gelukkig kunnen we al binnen een kwartiertje de veerboot op een drie kwartier later rijden we Duitsland in. Het weer wordt steeds slechter, storm en af en toe hevige regen. We besluiten om gewoon door te rijden en te kijken hoever we komen vandaag. Volgens de navigatie kunnen we om ongeveer 10 uur ’s avonds thuis zijn.

Om half 7 gaan we lekker even van de grote weg af naar een “Autohof”. Daar kun je eten en eventueel tanken. Het eten is lekker en, zeker vergeleken bij Denemarken, heel goedkoop. We hebben allebei moeite om ons bord leeg te eten.
Voldaan gaan we weer verder en zijn inderdaad om kwart over 10 thuis. Lekker in je eigen bad en bed.

We kunnen terugzien op een leuke vakantie, waarin we weer veel gezien hebben.

Cor en Marianne van Ham.

Hallo Vera en Bert.
Wij hebben genoten van jullie verhalen en foto`s van jullie vakantie in Denemarken.Jullie hebben weer mooie plekken en bezinswaardigheden gezien.Wij kunnen ook wel voorstellen dat het weer heerlijk is om weer in je eigen bed te liggen.Hartelijke groetjes van Cor en Marianne.

Johan

Hallo Vera en Bert. Het waren leuke verhalen en schitterende foto's. Bedankt weer dat je dit wilde delen.
Groetjes, Louise en Johan.

Marcel

Fijn dat jullie weer goed zijn thuis gekomen. Wij gaan morgen verder richting Kopenhagen en komt jullie kaart goed van pas. Was leuk jullie hier ontmoet te hebben. Gezellig! Groet van ons 3-tjes.

Paula

Fijn dat jullie weer thuis zijn.
Lekker uitrusten en fotoboek maken. Als het klaar is hoor ik het graag dat drinken wij bij ons een lekker wijntje. Groetjes Paula en Fred