verabert.reismee.nl

Over de Wild Atlantic Way van Dungoe naar Dunfanaghy

Zondag, 3 augustus

Het regent als we opstaan en het ziet er niet naar uit dat het veel beter zal worden. Eerst maar eens op het gemak gaan ontbijten, daarna zien we wel verder.

Het plan van vandaag is om over de snelle weg terug te rijden naar Dungoe en vandaar weer de “Wild Atlantic Way” te rijden naar Dunfanaghy en vervolgens verder over het schiereiland Fanad. In Dungoe gaan we eerst naar de Lidl, want daar verkopen ze vers gebakken brood – zelfs op zondag – en we nemen beleg mee om te picknicken. Achteraf een beetje te positief ingeschat en dat werd dus boterhammetje eten in de auto met het bord op schoot. Ook weer een ervaring.

Als we weer in Dunfanaghy aankomen is het inmiddels 15.00 uur en het regent nog steeds. We gaan even naar de kamer om koffie te drinken en houden het daarna voor gezien. We nemen er verder ons gemak van en luieren lekker – ook dat moet je af en toe toch doen. We krijgen de was terug, die we vanmorgen ingeleverd hebben – nu voor een fractie van het bedrag van de vorige keer.

Om 16.30 uur proberen we toch om nog even een rondje buiten te lopen langs de – inmiddels drooggevallen – baai voor het hotel. Helaas waait het erg hard en begint het weer te regenen. Dan maar terug en lekker binnen blijven. De verwachtingen voor morgen zijn een stuk beter dus daar hopen we op. Dan gaan we naar Noord-Ierland naar Portrush waar we een hotel hebben voor slechts 1 nacht. Dan nog naar Belfast en Dublin twee stedentrips achter elkaar – daar ben je in ieder vaak wat minder afhankelijk van het weer.

yvonne lunenburg

jammer van het weer,maar net zo je zegt even een beetje rustig aan is ook wel lekker En ach,pichnicken in de auto deed je al voor de 2de keer.

johan van Aken

Ondanks slecht weer volop genieten, toch?