verabert.reismee.nl

Aangekomen in Dublin

Zaterdag 19 juli

Vanmorgen om 10.00 uur werden we opgehaald door Kirsten. Op Schiphol aangekomen bleek het erg druk te zijn, dus is Kirsten meteen weer naar huis gegaan – uiteraard na een bezoek aan Starbucks. Wij gingen eerst onze instapkaart halen en daarna in de rij om de koffers af te geven. Daarna naar de volgende rij voor de douane – gelukkig werden mensen met een Europees paspoort uit de rij gehaald en mochten we snel door.

Op ons gemak nog wat tijdschriften gekocht en toen richting de gate. We hadden voldoende tijd om nu wat te drinken en te eten. Toen we bij de gate kwamen bleek het vliegtuig ongeveer een half uur vertraging te hebben. Maar hierna verliep alles heel soepel.

In Dublin was het wel heel bewolkt maar zeker niet koud en gelukkig droog. Met een shuttlebus werden we naar het autoverhuurbedrijf Hertz gebracht. Daar bleek, dat er voor ons een VW-Polo gereserveerd was, maar voor € 100,- extra kregen we een VW-Golf Diesel. Die meerprijs halen we er zeker wel weer door de goedkopere brandstof en de auto is toch een ruimer dan de Polo.

Het wegrijden was best wel spannend: het stuur aan de rechterkant en de versnelling en handrem links. Gelukkig zitten de pedalen op dezelfde plaats. Het moeilijkst vind ik dat je anders moet rekenen voor de afstand vanaf de zijkanten, omdat je op een andere positie zit in de auto. Hetzelfde geldt dat voor het schakelen, maar het went al een beetje. Ik was de gelukkige om te beginnen met rijden; Bert gaf regelmatig aanwijzingen dat ik meer naar rechts moest en bij bochten naar rechts een grote bocht moest nemen. Het zal best wel wennen voordat we de auto weer moeten inleveren over 3 weken.

We hebben een stukje van de rondweg om Dublin gereden en daarna zijn we via de Military Road – een mooie route door de Wicklow Mountains – op ons gemak naar onze eerste B&B gereden in Kiltegan. Daar werden we heel hartelijk ontvangen door de eigenaar en zijn vrouw. Het is echt een heel mooi huis en we kregen meteen al wat informatie. Nadat we de koffers op de kamer hadden gezet stond er heerlijke verse koffie met eigengebakken koek voor ons klaar. Geweldig!

We hebben in het nabijgelegen Baltinglass heerlijk in een pub gegeten en waren om 20.30 uur weer terug op onze kamer. Nog even gekeken naar de route van morgen en daarna nog wat gelezen.