verabert.reismee.nl

Naar Muscat in Oman

We zijn eigenlijk best nog vroeg wakker vanmorgen – om kwart over 8 al. Raar hoor dat je niet kunt zien of het al licht wordt buiten. Als eerste maak ik de tassen leeg en hang en leg alles in de kasten – die zijn ruim aanwezig. Dat is wel prettig – zo hoef je niet uit je koffer te leven. Dan op naar het ontbijt op dek 9.

Na het ontbijt gaan we op onderzoek uit om het schip te verkennen. Dat is toch heel wat loopwerk want het is echt groot. Het is inderdaad een gemeenschap op zich – alles is aanwezig. De dokter, de kapper, een casino, een kinderopvang, een speciale kinderspeelplaats met zwembad, winkeltjes etc. Eigenlijk hoef je dus helemaal niet meer van bord als je daar geen zin in hebt.

We hebben de prijzen gezien van de diverse excursies – daar word je niet echt vrlijk van. Wat een geld vragen ze daarvoor. Als je iedere keer met een georganiseerde excursie meegaat dan ben je gauw platzak. We zien wel wat we wel en niet doen. Je kunt tenslotte ook op eigen houtje iets gaan bekijken.

De lunch is niet gewoon een loped buffet – je kunt kiezen uit heerlijke hamburgers met friet, een warm buffet, een koud bufet en een dessert buffet. Als je niet oppast dan ben je de hele dag aan het eten. We blijven nog leker een tijdje genieten van het uitzicht aan de achterzijde van het schip. Jammer wel dat het vandaag niet zoning en niet zo warm is dus zwemmen en zonnen zit er vandaag nog niet in.

We gaan even naar onze hut. Op de televisie is een kanaal waar de excursies uitgebreid aan bod komen, zodat we toch een keuze kunnen maken. Voor Dubai en Abu Dhabi boeken we geen excursies – we denken dat we die gewoon zelf kunnen bezoeken. In Khasad en Muscat - beiden in Oman – boeken we twee safari-excursies. Dat lijkt nu op twee keer een zelfde excursie maar dat is niet zo. Jullie krijgen later het verslag wel, wij zijn in ieder geval erg benieuwd.

We gaan naar beneden voor het diner in restaurant Raffaello op dek 3. We zitten aan een tafel met alleen Nederlanders en we krijgen het menu ook in het Nederlands – dat is wel makkelijk. Het eten is heerlijk en we hebben gezellige tafelgenoten. We worden leuk bediend door 2 verschillende obers en we stappen uiteindelijk om kwart voor 12 op om naar boven te gaan. We zijn wel blij dat we de tweede sessie van het diner hebben, want anders moet je al om kwart voor 7 aan tafel. Nu heb je na een excursie nog rustig de gelegenheid om je even op te frissen voordat je aan tafel gaat.